VITAMIN YANG BAGUS UNTUK NAIKKAN HB MASA MENGANDUNG

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. 

Harini saya nak kongsikan testimoni saya  sendiri, seorang ibu mengandung yang pernah dikategorikan dalam kategori "mild anemia". 
.

Memang sejak daripada matrikulasi lagi saya tahu saya jenis mild anemia. Sebabnya pernah beberapa kali nak derma darah tak berjaya kerana bacaan HB di bawah 10. 
.

Hanya lepas sekali sahaja derma darah masa di tahun ketiga universiti, tapi lepas derma darah saya tak boleh berjalan. Haha. Pitam, nasib baik tak pengsan..kalau tak malu je sebab pakai pakaian uniform😅
.


First pregnancy, saya suka suka je makan vitamin. Tapi memang vitamin yang klinik bagi saya tak makan la sebab dah memang consume vitamin shaklee. Cuma tak konsisten. 

2-3 kali nurse detect bacaan HB saya rendah. Nasib baik nurse masih bagi pilihan nak ambik supplement shaklee konsisten atau nak ambik zincofer. Heeeee! So saya decide ambik set vitamin prenatal shaklee konsisten. Alhamdulillah, sampai ke hujung pregnancy HB masih maintain 11 ke atas selepas ambik set vitamin prenatal shaklee ni dengan konsisten. 
.

2017, saya mengandungkan anak kedua. Masa ni memang continue set vitamin prenatal shaklee je sebab menyusu. Saya memang tak ambik alfalfa sejak daripada pregnant yang pertama. 


Beberapa experiment atas risiko sendiri saya buat untuk kehamilan kedua ni. Yang pertama, tak makan apa-apa supplement langsung tapi ambik makanan yang kaya dengan zat besi dan vitamin lain contohnya sayur double, makan jambu batu, makan hati lembu, makan sumber protein 2-3 jenis sehari, makan buah 2-3 jenis sehari. 

Hasilnya, result HB saya rendah, hanya 10.8 sahaja. Masa ni tengah 28 minggu. 
.

Ujian kedua saya buat dengan ambil jus delima jenama G***** yang sangat ramai orang perkatakan kat dalam group ibu mengandung facebook boleh naikkan bacaan HB. 

Tapi sayang, saya tak dapat result bacaan HB masa tu sebab bukan masa test HB lagi. Masalahnya lain pulak yang jadi bila ujian air kencing yang dibuat menunjukkan urin saya trace! Ada gula! Nak cari result lain, lain pulak saya dapat. Tu hanya 2 minggu amalkan. 
.

Nasib baik esoknya test MGTT saya pass. Tak sangkut bacaan gula. Kalau sangkut, memang seumur hidup saya menyesal ambik jus tu. 
.

No more experiment. Saya teruskan je ambil set prenatal shaklee dengan gembira tanpa was-was. Alhamdulillah, hingga sekarang saya dah 39 weeks plus masih lagi amalkan set prenatal shaklee ni konsisten. HB masih cun di atas paras 11. 
.

Nak naikkan HB? Go for set prenatal Shaklee! Bukan HB sahaja jadi concern utama, tapi dengan set ni banyak penyakit ibu mengandung dapat dielakkan. Contohnya tekanan darah tinggi, kencing manis, urin trace infection, pre-eklampsia, kelahiran bayi pramatang dan jugak kaki kejang di waktu malam. 


Alhamdulillah, pregnancy kedua saya sangat sangat baik. Kaki cramp pon takde langsung. Padahal masih menyusu anak pertama. Hormon berubah pon kulit tak break out. Dan pertambahan berat saya kali ni memang sangat memuaskan. Mesti within the range every check up. 
.

Bagi anda yang concern untuk melalui fasa kehamilan yang sangat sihat untuk ibu dan bayi dalam kandungan, seriusly anda patut cuba set prenatal Shaklee ni. Takkan rugi! Ibu sihat, bayi pon sihat tanpa sebarang masalah. 
.

Minimize the risk. Don't ever challenge the risk especially those having problem with the previous pregnancy or genetically problems. 
.

Jangan menyesal kemudian hari bila baby dah keluar. Dah tak berguna. Kos kewangan, kesihatan dan kebahagiaan akan diragut semuanya.

Jika anda sedang cari solution untuk naikkan HB yang sentiasa rendah?

Dah puas berusaha nak naikkan HB?

Takut untuk kene cucuk interferon?

Hb yang terlalu rendah banyak sangat risiko!


Tonton juga video untuk anda yang tak boleh minum susu semasa hamil. Susu sangat penting! Tapi tak boleh minum susu macam mana pula?



Jom cuba set vitamin untuk naikkan HB dengan mudah!

Hubungi saya di sini
Rakan Shaklee Anda
Nadimah Muhammad (Nadim)
♥ WhatsApp : 011-10408215
♥ FB Page: gerobok Sihat
♥ FB : Nadimah Muhammad
♥ COD : Jalan Kebun, Kg Kebun Baru, Teluk Panglima Garang, Kota Kemuning, Shah Alam, Subang Jaya dan sekitarnya

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Comments

Popular posts from this blog

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

CARA MENGGUNAKAN STERIMAR UNTUK BAYI SELSEMA

SUSU BADAN CAIR. NI CARA PEKATKAN SUSU BADAN